AGEPAKADEMİK GELİŞİM PROGRAMI


AGEP Eğitim Öğretim Alanı Final Sunumu ve Raporu için Bilgi Notu

AGEP kapsamında “Eğitim-Öğretim” alanını seçen öğretim üyelerinden 10 dakikalik bir final  sunumu yapmaları beklenmektedir .Final sunumu iki bölümden oluşacaktır:

 

Birinci bölümde öğretim üyelerinden, AGEP kapsamında  Öğrenme ve Öğrenci Gelişim Birimi (ÖGEB) tarafından düzenlenen etkinliklerden edindikleri bilgi ve deneyimlerin, öğretim etkinlikleri üzerindeki etkilerini yansıtan bir öz-değerlendirme yapmaları beklenmektedir.

 

ÖGEB tarafından düzenlenen /düzenlenecek etkinlikler şunlardır:

 

  • Etkili Öğretim Semineri,
  • Prof. Dr. Tasha Souza  seminerleri,
  • Dr. Barbara Millis  seminerleri,
  • Akran Gözlemi ve Değerlendirmesi uygulaması,
  • Mentorluk uygulaması,
  • ODTÜ’de İyi Öğretim Örnekleri Paylaşım Toplantıları

 

İkinci bölüm,  Öğretim Felsefesinin  yazılmasını içerecektir.  Öğretim Felsefesi, öğretim üyesinin  bir eğitmen olarak, öğretim amaçlarını, öğrenme - öğretme hakkındaki düşüncelerini,  kullandığı öğretim yöntemlerini  örneklerle desteklenmiş ve detaylı bir şekilde açıklayan bir öz-değerlendirmedir. Öğretim felsefesinin hazırlanmasında aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir.

 

Final sunumu sonrasında hazırlanan rapor ise, sunumdaki  bölümleri içerecek ve her bir bölüm için en fazla  iki sayfa olacaktır.

 

Öğretim Felsefesi Örnekleri:

 

What Good Teachers Say About Teaching (http://teaching.berkeley.edu/goodteachers/index.html )

 

Yararlanılabilecek Kaynaklar:

 

Austin, R. N. (2006). Writing the teaching statement. Science Careers.

 

http://sciencecareers.sciencemag.org/career_magazine/previous_issues/art...

 

Grundman, Helen (2006). Writing a teaching philosophy statement, Notices of the AMS, 53(11), 1329.

 

http://www.ams.org/notices/200611/comm-grundman.pdf

 

Lang, J.M.(2010). 4 steps to a memorable teaching philosophy. The Chronicle of Higher Education. http://chronicle.com/article/5-Steps-to-a-Memorable/124199/

 

Mangum, T. (2009). Views of the classroom. Insider Higher Education. http://www.insidehighered.com/advice/academic_career_confidential/mangum10

 

Miller-Vick, J. & Furlong, J.S.(2010). Writing samples and teaching statements. The Chronicle of Higher Education http://chronicle.com/article/Writing-SamplesTeaching/125726/